Informatie over social media monitoring

Toepassingen

  • Webcare
  • Publishing
  • Campagnemonitoring
  • Crisismanagement
  • Concurrentiemonitoring
  • Narrowcasting
  • Marktonderzoek
  • Lead generation
  • Alerting
  • Sentimentanalyse
  • CRM-koppeling
  • Trendanalyse
  • Influenceranalyse
  • Doelgroepanalyse
  • Opsporing
  • Geografische analyse

Waar moet je op letten als je een monitoringtool kiest?

  • Als je vandaag begint, kun je dan in het verleden zoeken?
  • Als je webcare inzet, kun je dan je workflow meten?
  • Is er een social CRM en koppeling met een API voor optimale customer service?
  • Is er een bereikscore beschikbaar voor auteurs / bronnen?
  • Zijn er meer bronnen dan alleen Twitter en Facebook, bijv. blogs / fora / nieuwssites?
  • Is de data per minuut weer te geven? Dat is essentieel voor crisismanagement
  • Kun je e-mailalerts inzetten, zodat je wordt gemaild als er iets gebeurt?
  • Kun je real-time monitoren?
  • Kun je onbeperkt zoeken? Je wilt namelijk ook concurrenten en trends doorzoeken, je wilt dit ongelimiteerd kunnen doen
  • Hoef je niet te betalen voor extra zoekopdrachten?
  • Kun je publieke dashboards (o.a. narrowcasting) maken om intern te delen?
  • Kun je zoekopdrachten vergelijken?
  • Kun je zoeken op profielen?
  • Is er een mediaweergave beschikbaar?
  • Kun je data exporteren naar JPG / XLS / CSV?

De succesverhalen